vineri, 17 august 2012

Mâncavaş reclamele "pisălogice"


Ieri, am fost cu doamna să mâncăm o pizza la un prieten. Până fetele lucrau şi noi beam o  bere regulamentară, ne-am uitat la un film de ăla ieftin de la PRO TV. Iep, din ăla la care nu trebuie să gândeşti, doar să uiţi că eşti angajat şi plătit de 2 bani sau că şeful tău  te „f” la cap toată ziua sau că nu ai bani să-ţi iei mobilă de bucătărie, din astea. Mai băleam pe Charlize Theron, actriţa din rolul principal, culmea, făcând diverse remarci privind freza pe care distinsa doamnă o purta în respectivul film. 
Dar nu despre asta e vorba ci despre reclamele inserate în timpul filmului. Am avut răbdarea să număr 5 reclame la rând, începând cu celebra reclamă PROFI (new) cu melodia Dansul Pinguinului, toate pline de oferte pentru produse cu preţuri de vis, gen piept de pui, numai 18,99 lei (cantitate limitată de 18.200 kg- vă vine să credeţi, comandaţi acum), apoi televizoare PHILIPS la numai 1499 lei; cratiţe, două bucăţi la numai 199 lei şi cireaşa de pe tort, ceva creioane colorate la numai 0,49 lei/bucată. Bre, chiar atât de proşti ne credeţi sau chiar atât de proşti am devenit?
Când îmi toceam coatele pe băncile facultăţii (nu începeţi să plângeţi, nu a fost chiar aşa de rău), primul lucru sau printre primele lucruri pe care le-am învăţat la marketing a fost preţul psihologic (hăla bazat mai mult pe reacţii emoţionale), adică vezi Doamne, nu e 1 leu, e 0,99 lei. Asta e fost prin ’95,’96. De atunci prin Românica atât de mult s-a fumat chestia asta cu preţul psihologic, încât orice cioban , coborât de la munte după oareşce luni, realizează că 2,49 lei pentru o bere e tot doi lei cinzeci, aşa că bea una cu 2 lei*, ca să nu se „bulguie”. (* Preţuri de Zlatna).  Mă jur că aseară, după 2 berici şi 20 de reclame „psihologice”, aş fi cumpărat primul produs cu un preţ rotund gen 1500 lei, 725 lei, ori 230 lei.
Se poate ca în anii ăştia democratici să ne fi prostit, da zice vorba populară „ ce-i prea mult, nu-i sănătos”. Vorba asta merge la oricine.
Freza asta face toţi banii. Vreo 299,99 USD desigur.
 Imagine "furată" de aici.
A te bulgui -a avea halucinaţii, a aiura, a te îmbeta de cap,a vorbii prostii...

2 comentarii:

  1. Te admir pentru faptul ca ai avut rabdare sa te uiti la reclame(la atatea zeci de reclame). Eu nu m-am mai uitat la televizor de multa vreme...si sincer nu imi este dor.

    RăspundețiȘtergere
  2. La pretul psihologic e vorba de perceptie. Consumatori au perceptia ca 19.99 fata de 20.05 e mult mai ieftin si li se intipareste ca "dincolo e mai ieftin" desi diferenta de pret este nesimnificativa. Iar preturile terminate in 5, 725 de ex. sunt denumite preturi magice. E o chestie psihologica, tu ca stii teoria poate te-ai saturat, dar marea majoritatea a cumparatorilor sunt influentat la nivel psihologic de aceste preturi. Parerea mea. Si freza este misto ! :P

    RăspundețiȘtergere

Scrie aici. De bine, de rău, numa' scrie...